Obchodné podmienky

Obchodné a reklamačné podmienky

Vymedzenie pojmov
Predávajúci
– Divamoda s.r.o, IČO: 50711610
, prevádzkovateľ e-shopu: www.divamoda.sk
Kupujúci – fyzická, alebo právnická osoba, ktorá vstúpila do obchodného vzťahu s predávajúcim.
Objednávka – kúpna zmluva (faktúra) na základe, ktorej je realizovaný predaj a dodanie tovaru.
Tovar – produkty, alebo služby v ponuke e-shopu www.divamoda.sk

Kupujúcim sa rozumie osoba, ktorá poskytnutím svojich kontaktných údajov prevádzkovateľovi internetového obchodu www.divamoda.sk a objednávkou realizuje kúpu tovaru a stáva sa registrovaným užívateľom tohto internetového obchodu.
Prevádzkovateľom internetového a zásielkového obchodu www.divamoda.sk je
Divamoda s.r.o;  IČO: 50711610, DIČ: 2120438166, IČ DPH: nie sme platci DPH, OU-HE-OZP-2017/001770-2, č. živnostenského registra 720-22109, Bankové spojenie: (SLSP), IBANSK1609000000005126545842

Orgán dozoru a dohľadu:
Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
Konštantínova 6, 080 01 Prešov 1
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
tel. č.: 051/ 7721 597
fax č.: 051/ 7721 596
e-mail: pr@soi.sk

l. Ochrana osobných údajov

Osobné údaje, ktoré od vás vyžadujeme, využívame výhradne pre vnútornú potrebu v súvislosti s plnením záväzkov vyplývajúcich z objednávky a neposkytujeme ich tretím osobám. S vašimi osobnými údajmi pracujeme iba a výhradne v rozsahu, ktorý pripúšťa zákon č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov.
Vaše osobné údaje sú u nás zabezpečené proti zneužitiu a bez prístupu tretej strany sa nebudú inak komerčne využívané. Pri registrácii máte možnosť zvoliť si zasielanie informácií o novinkách alebo iných marketingových informáciách od predávajúceho. Sú využité výlučne na úkony spojené s vybavovaním vašej objednávky v našej firme a odosielaním prostredníctvom kurierskej služby GEIS.
Kupujúci má právo prístupu k svojim osobným údajom, právo na ich opravu, vrátane ďalších práv k týmto údajom. Osobné údaje je možné na základe písomnej žiadosti kupujúceho doručenej predávajúcemu odstrániť z databázy.

Zákazník odoslaním objednávky súhlasí so zhromažďovaním a používaním informácií o sebe a uskutočňovaných nákupoch. 

Na ochranu osobných údajov kladieme najväčší dôraz! 

ll. Objednávka a uzatvorenie zmluvy

Všetky objednávky realizované prostredníctvom internetového obchodu www.divamoda.sk, sú pre obe zmluvné strany záväzné. Odoslaním objednávky zákazník potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito nákupnými i reklamačnými podmienkami.
Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých údajov a náležitostí požadovaných systémom pri registrácií, alebo pri realizácií objednávky.
Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim vznikne odoslaním objednávky zo strany 
kupujúceho a jej prijatím na strane predávajúceho. Kupujúci odoslaním objednávky súhlasí s obchodnými podmienkami a porozumel im. Kupujúci môže uskutočniť objednávku tovaru u predávajúceho len prostredníctvom internetového obchodu www.divamoda.sk.

lll. Ceny tovaru

Ceny uvedené v internetovom obchode www.divamoda.sk sú platné v čase objednania tovaru. Vyhradzujeme si právo tlačových chýb a zmeny cien, v prípade výraznej zmeny peňažných kurzov. Cena tovaru je uvedená bez DPH. V cene tovaru nie je započítané poštovné a balné.
Dokladom o predaji je faktúra, ktorá je pripojená ku každej zásielke, a ktorá slúži zároveň ako dodací a záručný list.

lV. Zrušenie objednávky

a) Kupujúci má právo stornovať, zrušiť zadanú objednávku pred jej záväzným potvrdením kedykoľvek aj bez udania dôvodu.
b) Kupujúci má právo stornovať, zrušiť zadanú objednávku po jej záväznom potvrdení v prípade, ak predávajúci nesplnil svoju povinnosť dodať tovar v  dohodnutej alebo dodatočne komunikovanej lehote.
c) Kupujúci má právo stornovať, zrušiť zadanú objednávku po jej záväznom potvrdení aj bez uvedenia dôvodu, do okamihu, kým tovar nebol odoslaný na adresu kupujúceho.
V prípade, že kupujúci zaplatil  časť alebo celú cenu, bude mu táto suma vrátená v lehote 15-tich dní od stornovania objednávky.
Zrušenie objednávky realizujte prosím na e-mail: info@divamoda.sk

V. Spôsoby platby  

5.1 Dobierka -  Tovar si objednáte, ale zaplatíte až keď dostanete balík.
PREVEZMEM = ZAPLATÍM 
V tomto prípade si účtujeme poplatok podľa výšky objednávky.
Tovar odosielame na dobierku len v rámci SR.
objednávka do 80 EUR: poštovné 3,00 €
objednávka nad 80 EUR /vrátane/ : poštovné 0 €
V prípade, že si zákazník tovar objedná formou dobierky a tovar si neprevezme, pri ďalšej objednávke mu tovar bude zaslaný až po úhrade danej sumy prevodom na účet!

5.2 Bankový prevod - tovar si objednáte a my vám zašleme naše číslo účtu a variabilný symbol. Čiže tovar najskôr zaplatíte prevodom na náš účet max. do 3 prac. dni a my po prijatí  platby zasielame balík k Vám a informujeme vás e-mailom o jeho odoslaní.

Objednávka v rámci SR (doručenie kurierskou službou GEIS)
objednávka do 80 EUR: poštovné 2,50 €
objednávka nad 80 EUR /vrátane/ : poštovné 0 €

Vl. Doprava a expedičné náklady

V prípade objednávky nad 80 EUR je poštovné zdarma. Poštovné nad 80 EUR zadarmo sa vzťahuje len na územie SR.

Pri akcii poštovné zdarma:

- sa vernostné body nepripisujú

Tovar odosielame prostredníctvom kuriérskej služby GEIS

Tovar doručujeme do 1-3 pracovných dní od expedovania zásielky. V okamihu expedovania zásielky sú vám na email doručené informácie. Pri nečakaných okolnostiach sa môže doba dodania predĺžiť. V takomto prípade Vás vopred upozorníme e-mailom alebo telefonicky na zmenu dodacej lehoty Vášho tovaru a budete mať možnosť objednávku stornovať, prípadne zmeniť objednávku. 

Po odoslaní vašej objednávky, Vám pošleme potvrdzujúci mail, v prípade, že Vám tovar do 3 dní od odoslania nebude doručený, kontaktujte nás. 


Predávajúci sa zaväzuje:
- dodať kupujúcemu druh a množstvo objednaného tovaru v kúpnej cene a za platobných podmienok, ktoré platia v deň odoslania objednávky na adresu v rámci Slovenskej republiky.
- dodať kupujúcemu tovar vhodne zabalený, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas manipulácie u prepravnej spoločnosti.
- predávajúci dodá objednaný tovar na miesto určené objednávateľom, teda kupujúcim. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie tovaru na miesto dodania určené kupujúcim. Tovar sa dodáva spolu s daňovým dokladom. V prípade, že predavajúci odošle omylom iný druh tovaru, alebo v inej veľkosti, ako bolo kupujúcim objednané, vráti predávajúci kupujúcemu celú sumu ktorú kupujúci za objednávku zaplatil vrátane poštovných a balných nákladov, ktoré vznikli zákazníkovi po odoslaní zásielky späť predávajúcemu.

Predávajúci si vyhradzuje právo v závislosti na charaktere objednávky (množstvo, cena, náklady na prepravu, vzdialenosť a pod.) predovšetkým pri vyššej cene objednávky (80 eur ) a viac  žiadať kupujúceho o platbu vopred na účet, ktorá musí byť uskutočnená do 24 hodín od objednania kupujúcim. Tiež si predávajúci vyhradzuje právo na autorizáciu objednávky dôveryhodným spôsobom, napr. telefonicky alebo písomne. V prípade neuskutočnenej autorizácie objednávateľom, prevádzkovateľ považuje objednávku za neplatnú.


Predávajúci nezodpovedá za:
 - oneskorené dodanie tovaru zavinené prepravnou spoločnosťou.
- oneskorené dodanie tovaru zavinené nesprávne zadanou adresou prijímateľa
- za poškodenie zásielky zavinené  prepravnou spoločnosťou
- nedodanie tovaru, ku ktorému došlo v dôsledku udalostí, ktoré sa nedali predvídať.

Kupujúci sa zaväzuje:
-Kupujúci potvrdzuje, že si predmet kúpy vybral v súlade s ponukou predávajúceho v internetovom obchode www.divamoda.sk. Kupujúci prehlasuje, že s obchodnými podmienkami je oboznámený, sú pre neho zrozumiteľné a tieto podmienky sa zaväzuje dodržiavať.
- objednaný tovar prevziať, skontrolovať neporušenosť obalov
- zaplatiť za tovar cenu v plnej výške a v zmysle platobných podmienok platných v deň odoslania objednávky.

V prípade, že si kupujúci na základe záväznej objednávky zásielku na dobierku neprevezme z rôznych dôvodov, predávajúci si vyhradzuje právo uplatniť zmluvnú pokutu vo výške  20 Eur. Objednávateľovi budú zaslané všetky potrebné informácie a možnosti zaplatenia zmluvnej pokuty doporučene na adresu ktorú uviedol pri objednávke, s povinnosťou uhradenia do 5 kalendárnych dní. V prípade, že objednávateľ pokutu neuhradí, pohľadávka bude postúpená tretej strane, ktorá ju bude mimosúdnou cestou vymáhať. V prípade, že si zákazník tovar neprevezme pri prvom doručení, a požaduje opätovné doručenie objednávky, je povinný uhradiť náklady prvého pokusu o doručenie, ako aj opätovného doručenia objednávky.
Pri nedodržaní týchto podmienok a zásad korektného správania si vyhradzujeme právo už viac neuskutočniť kúpno-predajný vzťah.

Expedičné náklady a poštovné:

4.1 Dobierka -  Tovar si objednáte, ale zaplatíte až keď dostanete balík.
PREVEZMEM = ZAPLATÍM 
V tomto prípade si účtujeme poplatok podľa výšky objednávky.
Tovar odosielame na dobierku len v rámci SR.
objednávka do 80 EUR: poštovné 3.00 €
objednávka nad 80 EUR /vrátane/ : poštovné 0 €

V prípade, že si zákazník tovar objedná formou dobierky a tovar si neprevezme, pri ďalšej objednávke mu tovar bude zaslaný až po úhrade danej sumy prevodom na účet!

4.2 Bankový prevod - tovar si objednáte a my vám zašleme naše číslo účtu a variabilný symbol . Čiže tovar najskôr zaplatíte prevodom na náš účet my po  prijatí  platby zasielame balík k vám a informujeme vás o jeho odoslaní.
Objednávka v rámci SR (doručenie kuriérskou službou GEIS)
- objednávka do 80 EUR: poštovné 2,50€
- objednávka nad 80 EUR /vrátane/ : poštovné 0 €

Pri objednaní tovaru do zahraničia nás prosím kontaktuje formou emailu info@divamoda.sk, alebo telefonicky. Za tovar sa platí vopred bankovým prevodom max. do 3 prac. dní od objednania. Pri tomto spôsobe platby je kupujúcemu zaslaný tovar po pripísaní celej sumy tovaru uvedenej v objednávke spolu s poštovným na účet Predávajúceho. 

IV. Výmena a vrátenie tovaru

VRÁTENIE TOVARU:
V zmysle zákona 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku máte právo od takto uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru, pričom je nevyhnutné, aby bol v uvedenej lehote váš list o odstúpení od nákupu tovaru spolu s originál dokladom alebo jeho kópiou o kúpe doručený predávajúcemu. Predávajúci nezodpovedá za prípadnú stratu tovaru pred doručením predávajúcemu, preto sa doporučuje, aby kupujúci zasielal tovar spať prodstredníctvom doporučenej zásielky a poistený. Predávajúci neprevezme tovar vrátený späť na dobierku. V prípade, že je tovar vrátený predávajúcemu v porušenom stave je zákazník povinný nahradiť predávajúcemu náklady spojené s uvedením tovaru do pôvodného stavu a vzniknutú škodu na tovare (neúplný obsah, opotrebovaný alebo znečistený tovar, poškodený tovar a pod.). Náklady na uvedenie tovaru do pôvodného stavu je predávajúci oprávnený odrátať si zo sumy, ktorá má byť kupujúcemu vrátená titulom odstúpenia od kúpnej zmluvy. Odstúpenie od zmluvy môže byť uskutočnené elektronickou formou komunikácie vyplnením a zaslaním formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy na email: info@divamoda.sk

POSTUP:

1.) Informujte nás o vrátení tovaru správou na FB, emailom alebo telefonicky. 
2.) Tovar nám prosím zašlite najneskôr do 14 kalendárnych dní od doručenia.
3.) Priložte formulár (ktorý stiahnete tu) o odstúpení od kúpnej zmluvy tovaru, kde uvediete:
   - Vaše meno, adresu a telefónne číslo,
   - číslo faktúry
   - Váš podpis a dátum.

   - číslo účtu - ak si prajete vrátiť peniaze bankovým prevodom
   - v prípade, že si prajete vrátiť peniaze späť formou poštovej poukážky, od sumy vrateného tovaru odpočítaváme poplatok slovenskej pošty a to:
Vrátená suma nepresahuje 30 EUR - Poplatok na Slovenskej pošte = 1 EUR.
Vrátená suma presahuje 30 EUR - Poplatok na Slovenskej pošte = 1,20 EUR.)
4.) Späť s tovarom nám zašlite aj originál doklad o kúpe alebo jeho kópiu.
5.) Tovar zasielajte v pôvodnom obale, tak aby sa pri doručení nepoškodil alebo nezašpinil.
6.) Adresa pre doručenie :
 
Divamoda
ul. 26. novembra 1510/3
066 01 Humenné

V prípade, že si zákazník objedná tovar v hodnote vyššej ako je 80 EUR, kedy mu nebude účtované poštovné, ak následne objednávku čiastočne vráti a hodnota zvyšnej časti objednávky už nebude presahovať sumu 80 EUR, bude zákazníkovi účtované aj poštovné podľa našich obchodných podmienok. Suma za poštovné bude odrátaná od sumy na vrátenie.

POZOR:  Peniaze Vám budú vrátené za podmienky, že ste tovar nepoužívali! Ak budú na tovare zistené zjavné znaky nosenia (napr. zašpinenie make-upom alebo iné znečistenie, rôzne vône napr. parfém, cigaretový dym a iné..) Tovar Vám obratom odošleme spät na Vašu adresu na dobierku vo výške 3€!  Po preskúmaní neporušenosti tovaru Vám bude suma za tovar vrátená na Váš bankový účet alebo formou poukážky.

Prosíme naše ctené zákazníčky aby nám nepísali po faktúrach! Nato slúži formulár na odstúpenie od zmluvy! 

Prosím, neposielajte tovar na dobierku ! Tovar zaslaný na dobierku neprevezmeme a vráti sa Vám späť, čím Vám vznikajú zbytočné náklady na poštovné.
 
Podľa spomínaného zákona sme vám povinní vrátiť celú sumu zaplatenú za tovar najneskôr v lehote 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy, avšak bežne vybavujeme vrátenie platieb v dobe kratšej ako 14 dní prevodom na váš bankový účet alebo formou poukážky. Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim alebo ak bol tovar zasielaný do zahraničia so zvýšenou tarifou poštovného. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
 
VÝMENA TOVARU:

POSTUP:

1.) Informujte nás o vrátení tovaru správou na FB, emailom alebo telefonicky. 
2.) Tovar nám prosím zašlite najneskôr do 14 dní od doručenia.
3.) Priložte list, kde uvediete: (stiahnete tu)
   - Vaše meno, adresu a telefónne číslo,
   - názov produktu, ktorý zasielate na výmenu a taktiež názov, kód produktu, veľkosť poprípade farbu produktu, za ktorý chcete tovar vymeniť.
   - číslo faktúry,
   - Váš podpis a dátum.

4.) Späť s tovarom nám zašlite aj kópiu dokladu o kúpe.
5.) Tovar zasielajte v pôvodnom obale /v pôvodnej krabici, alebo inom pôvodnom balení, tak aby sa pri doručení nepoškodil alebo nezašpinil.
6.) Adresa pre doručenie :

Divamoda
ul. 26. novembra 1510/3
066 01 Humenné

POZOR:  Tovar bude výmenený za podmienky, že ste ho nepoužívali! Ak budú na tovare zistené zjavné znaky nosenia (napr. zašpinenie make-upom alebo iné znečistenie, rôzne vône napr. parfém, cigaretový dym a iné..) tovar Vám nevymeníme a zákaznik je povinný uhradiť všetky poštové náklady. Po preskúmaní neporušenosti tovaru bude uskutočnená výmena tovaru. Vymenený tovar Vám bude zaslaný v čo najkratšom možnom termíne na Vašu adresu.
Náklady na prepravu tovaru smerom od kupujúceho k predávajúcemu hradí kupujúci. 
Je nutné dodržať hore uvedené základné podmienky.

Prosíme naše ctené zákazníčky aby nám nepísali po faktúrach! Nato slúži formulár na odstúpenie od zmluvy! 

V. Uplatnenie reklamácie

Kupujúcemu odporúčame pred prevzatím a zaplatením zásielky skontrolovať či zásielka nie je poškodená. V prípade rozsiahleho poškodenia (roztrhnutý obal, deformácie a iné rozsiahle poškodenie) zásielku neprebrajte. V prípade jeho poškodenia je nutné na mieste spísať s prepravcom zápis- protokol o zistených vadách spôsobených počas prepravy. Ak balík aj napriek viditelnému poškodeniu obalu prevezmete, je to na Vašu vlastnú zodpovednosť, reklamácie z tohto titulu nebudú uznané. Zodpovednosť za poškodenie v priebehu prepravy nesie prepravca. Na základe vyhotoveného záznamu bude kupujúcemu po prešetrení a uzavretí škodovej udalosti s prepravcom poskytnutá primeraná zľava alebo dodaný nový tovar.
Vybavovanie reklamácií sa riadi záručnými podmienkami konkrétneho tovaru a Občianskym zákonníkom.

Podľa občianskeho zákonníka č.150/2004 je na každý tovar poskytnutá záruka 2 roky.
Ak zistíte chybu výrobku, na ktorú sa vzťahuje reklamácia počas záručnej doby, napíšte nám na e-mailovú adresu info@divamoda.sk  a počkajte na pokyny ako postupovať. Po obdržaní informácií tovar zašlite spolu s original faktúrou alebo jeho kópiou na adresu uvedenú nižšie prostredníctvom Slovenskej pošty doporučene 1. triedou. Predavajúci nezodpovedá za prípadnú stratu balíka spôsobenú prepravcom, preto doporučujeme balík poistiť. Neposielajte tovar na dobierku!
Reklamácie posielajte poštou na adresu :

Divamoda
ul. 26. novembra 1510/3
066 01 Humenné

- K reklamácii je treba predkladať len tovar vyčistený a zbavený všetkých nečistôt.
- K zásielke nám prosím priložte reklamačnú listinu (stiahnete tu
- Priložte kópiu dokladu o kúpe (faktúra)
- Do reklamačnej listiny popíšte presnú definíciu vady, poškodenia a miesto ak sa dá označte
- V prípade, že reklamáciu uznáme, uveďte aj vaše číslo účtu, kde peniaze vrátime, prípadne nás upozornite, že máte záujem o ten istý tovar (v prípade, že bude ešte dostupný)  
- Poprosíme udávať aj vaše číslo telefónu, email, aby sme mohli reklamáciu expresne vybaviť a podať Vám o nej informácie 

 

Náklady na prepravu reklamovaného tovaru smerom od kupujúceho k predávajúcemu hradí kupujúci.
Spiatočnú prepravu po vybavení oprávnenej reklamácie hradí predávajúci.

Pri tovare, ktorý je potrebné zaslať na opravu výrobcovi si vyhradzujeme právo predĺžiť dobu na vybavenie reklamácie o dobu nevyhnutne potrebnú k tejto oprave.

Reklamovať je možné len tovar zakúpený a zaplatený na www.divamoda.sk. Oprávnená záručná reklamácia je bezplatná, pri neoprávnenej reklamácii ste povinný uhradiť náklady vzniknuté riešením tejto reklamácie. 
Záruka sa nevzťahuje na poškodenie vzniknuté:
- prirodzeným alebo nadmerným mechanickým opotrebením
- znečistením tovaru alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, v ktorom sa tovar bežne používa
- vonkajšími vplyvmi, napr. pádom alebo nárazom
- zásahom do tovaru neoprávnenou osobou (neodborné opravy alebo úpravy)
- pri používaní tovaru v rozpore s návodom na obsluhu
- mechanickým poškodením- roztrhnutý, prerezaný, tepelne poškodený tovar, tovar poškodený neopatrným neúmerným fyzickým zaobchádzaním, zámerným poškrabaním vrstiev tovaru a pod.
Záruka sa tiež nevzťahuje na škody vzniknuté v dôsledku živelnej udalosti, živelnej katastrofy, násilného poškodenia, poveternostných podmienok, alebo prevádzkou v extrémnych a neobvyklých podmienkach.
V prípade neoprávnenej reklamácie bude tovar vrátený späť kupujúcemu s príslušným stanoviskom.


Dôležité informácie, ktoré by ste mali vedieť pri uplatňovaní reklamácie:

  • Na tovar predaný odo dňa 01. 04. 2004 platí zákonná záručná doba 24 mesiacov.
  • Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia veci kupujúcim. Záruka sa nevzťahuje na vadu, kvôli ktorej bola dojednaná nižšia cena.
  • Ak pri reklamácii dôjde k výmene tovaru, záručná doba začína plynúť znova od prevzatia novej veci. To isté platí.
  • Ak ide o vady, ktoré sa vyskytnú po kúpe, treba ich vytknúť bez zbytočného odkladu do 6 mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia určenej záručnej doby. Po uplynutí záručnej doby právo na reklamáciu zanikne.
  • Spotrebiteľ má právo, aby bola jeho reklamácia vybavená najneskôr do 30 dní odo dňa nasledujúceho po dni prevzatia veci predávajúcim. V prípade, že predávajúci túto zákonnú lehotu nedodrží, má spotrebiteľ právo rozhodnúť sa, či bude požadovať výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí (§ 623 OZ).
  • Pri odstrániteľnej vade má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci a je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. 
  • Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady (opravy) vymeniť chybnú vec za bezchybnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
  • Pri výskyte neodstrániteľnej vady, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má spotrebiteľ právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí). Záleží len na kupujúcom, či si uplatní právo na výmenu alebo vrátenie peňazí. Ak si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.
  • Pri uplatnení reklamácie je potrebné predložiť doklad o kúpe.
  • Pri reklamáciách už použitého tovaru nemá spotrebiteľ právo na vrátenie už zaplateného poštovného, alebo na preplatenie nákladov spojených s doručením zásielky k predávajúcemu. 
  • Spotrebiteľ nemá ďalej používať vec, na ktorej zistil vadu.
  • Opotrebovanie charakteristické pre daný materiál alebo použitie sa nepovažuje za vadu.

Vl. Neprevzaté dobierky

V prípade, že si kupujúci na základe záväznej objednávky zásielku na dobierku neprevezme z rôznych dôvodov, predávajúci si vyhradzuje právo uplatniť zmluvnú pokutu vo výške  20 Eur. Objednávateľovi budú zaslané všetky potrebné informácie a možnosti zaplatenia zmluvnej pokuty doporučene na adresu ktorú uviedol pri objednávke, s povinnosťou uhradenia do 5 kalendárnych dní. V prípade, že objednávateľ pokutu neuhradí, pohľadávka bude postúpená tretej strane, ktorá ju bude mimosúdnou cestou vymáhať. V prípade, že si zákazník tovar neprevezme pri prvom doručení, a požaduje opätovné doručenie objednávky, je povinný uhradiť náklady prvého pokusu o doručenie, ako aj opätovného doručenia objednávky.
Pri nedodržaní týchto podmienok a zásad korektného správania si vyhradzujeme právo už viac neuskutočniť kúpno-predajný vzťah.

VllInformácia o možnosti a podmienkach riešenia sporu prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov

1. Kupujúci ako spotrebiteľ (nie „podnikateľ“) má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na: info@divamoda.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. V prípade, ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zákona 391/2015 Z.z., ktorými je orgán alternatívneho riešenia sporu a oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname podľa § 3 ods. 2 a § 5 ods. 2 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa ust. §12 zákona 391/2015 Z.z. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
2. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde vyčíslená hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH. Zoznam všetkých subjektov ARS zverejňuje Ministerstvo hospodárstva na stránke www.economy.gov.sk.

Vlll.  Osobitné ustanovenia 

1. Právne vzťahy výslovne neupravené kúpnou zmluvou alebo týmito OP sa spravujú ustanoveniami príslušných všeobecných právnych predpisov platných na území Slovenskej republiky, pričom zmluvné strany výslovne vylučujú aplikáciu viedenského Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru. Zmluvné strany sa v súlade s § 37e zákona č. 97/1963 Zb. o medzinárodnom práve súkromnom a procesnom dohodli, že o všetkých sporoch a nárokoch vyplývajúcich z tejto zmluvy budú rozhodovať slovenské súdy.
2. Písomnosti a správy doručované prostredníctvom emailu sa považujú za doručené momentom úspešného odoslania  emailovej správy z emailovej schránky odosielateľa na emailovú adresu prijímateľa, okrem prípadu ak server odosielateľa doručí odosielateľovi správu o nemožnosti doručenia zasielanej emailovej správy prijímateľovi.
 

lX.  Záverečné ustanovenia 

1. Ak sa niektoré ustanovenia kúpnej zmluvy a/alebo OP stanú v dôsledku zmeny právnej úpravy neplatnými, nemá to za následok neplatnosť celej kúpnej zmluvy a/alebo VOP a predávajúci sa zaväzuje neúčinné, resp. neplatné ustanovenia nahradiť novými v lehote do 10 pracovných dní, ak sa nedohodne inak.
2. Kupujúci výslovne prehlasuje, že pred akceptáciou návrhu kúpnej zmluvy sa oboznámil s týmito VOP, ktoré sú zverejnené na web stránke predávajúceho  a v internetovom obchode a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy predávajúceho a súhlasí s nimi, čo potvrdzuje zaslaním objednávky predávajúcemu. 
3. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto OP. Povinnosť písomného oznámenia o zmene týchto VOP je splnená ich umiestnením na internetovej stránke predávajúceho.
4. Tieto VOP platia v znení v akom sú uverejnené na internetovej stránke predávajúceho www.divamoda.sk
 
Tieto obchodné podmienky vstupujú do platnosti od 01.01.2015